Nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu Nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

Nepal 2012

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu, Zondag 30 sept. 2012

Nameste allemaal

Na een vermoeiende vlucht aangekomen in DelhiWe arriveerden om 23.15 lokale tijd, bij jullie is het 4 uur vroeger. Het ging in India gesmeerd in 1 uur tijd door de paspoort controle en in het bezit van onze bagage. Het hotel bleek op 10 minuten afstand te liggen van het vliegveld wat fijn was omdat we 7 uur later doorvlogen naar Kathmandu.

Ben al verscheidende keren in Delhi en was blij verrast dat het niet meer zo erg stonk, het aantal buitenlandse automerken wat rondreed was zeer aanzienlijk. En het meest in het oog(oor)springend was dat er bijna niet meer getoeterd werd, heel on-Indiaas eigenlijk. Had er een dubbel gevoel bij, aan de ene kant was het een stuk rustiger aan de andere kant hoorde het wel bij India. Vreemd he dat je je eerst stoort aan bepaalde dingen en als de storingsbron er niet meer is dan mis je toch wel wat, maar genoeg over India, gaan immers naar Nepal (waar ik inmiddels al ben).

Kathmandu is Delhi in het klein, dus wel veel getoeteren veel stank, maar prima hoor toeter maar lekker en laat je uitlaatgassen los, daarmee bedoel ik het verkeer hoor en niet scheten latende mensen.

Dacht dat het fris zou zijn, maar het is tegen de 30 C, maar we gaan nog trekkenen gaan dan de hoogte in en komen de warme kleren nog goed van pas. Heb nog wel wat last van jetlag, maar heb toch 4 uur kunnen slapen. Mijn maag is nog wat onrustig dus rustig eten en vooral niet te veel.

Het hotel is ok met een lekkere schaduwrijke tuin waar je kan zitten of eten en drinken. Een van de belangrijkste dingen vind ik toch de douche en die was prima.

Kathmandu, maandag 1 oktober 2012

We zijn naar de historische oude centrm gegaan die terecht op de werelderfgoedlijst staat. Het is hoogseizoen in Nepal en het barst van de touristen die worden belaagd om souveniers of andere prullaria te3 kopen. Wij als doorgewinterde reizigers (kuch kuch) weten dat je vooral niet geinterreseerd moet kijken anders ben je de pineut, en blijven ze aan je plakken.

Ben al in veel grote steden geweest maar Kathmandu is koploper wat betreft slechte wegen.Dus een ritje met een taxi is geen pleziertje.

Kathmandu Dinsdag 2 oktober 2012

Zit (het is 07.30) genietend van een kop koffie te wachten op de 2 langslapers. Zoals gebruikelijk heb ik geen wekker nodig maar word wakker als het licht word en dat is om ongeveer 06.00. Merk dat het wat rustiger wordt in mijn hoofd, je krijgt de eerste dagenvan een reis zoveel indrukken te verwerken dat het soms te veel wordt.

Na een dag slenteren heb ik wel zere voeten wat wel wat plezier wegneemt en heb twijfels of ik wel een trekking aankan. We hebben wel wat lekkers om te roken, heerlijke pollen Nepal die aangename vergelheid brengt.

De langslapers zijn gearriveerd en meteen een ontbijt besteld omdat we om 9 uur een afspraak hebben.

Rob gaat straks filmen bij de Varasj Academy, de eerste "green en eco" school in Nepal.Rob doet dit gratis maar hij krijgt wel een ttrekking voor niets en Rineke en ik betalen de helft.

Kathmandu 3 oktober 2012

Het was een vroegertje vandaag, 06.00 uur op voor film opnames in een lokaal ziekenhuis. op 2 uur afstand van Kathmandu. Maag is nog altijd wat onrustig maar heb dat eigenlijk elke verre reis. Valt niet mee om te internetten vaak is de verbinding te slecht. Gelukkig heb ik een notitie boekje gekocht, zodat ik regelmatig aantekeningen maak wat ik zoal beleef.

We gaan straks een klim van een uur maken wat meteen een goede test word voor mijn voeten. Heb wandelstokken gekocht voor extra stabiliteit, zo te zien zal ik ze nodig hebben want het schijnt steil te zijn.

Zo net een uur geklommen het was erg zwaar. Zit op een bankje tussen de localen uit te hijgen en uit te zweten.

De terug reis bleek een ramp, had erg veel moeite met de balans en was blij dat ik weer beneden was. Beneden kregen we een slaapplaats van een van de bewoners. Het huis rook muf en de douche bleek bewoond te zijn door een enorme spin. Rineke pakte hem (haar) gewoon op en zette hem buiten, brr zou het niet gedurd hebben.

Het bed was niet meer dan een houtenplank bedekt met textiel. Heb toch een paar uurtjes geslapen. Rob e Rineke gaan vandaag met zijn 2 tjes op stap want het is te zwaar voor me. Dus heb me maar een beetje vermaakt in het dorpje. We hebben inmiddels besloten om toch maar geen trekking te maken. Was voor mij een emotionele beslissing, voelde als een afgesloten hoofdstuk in mijn leven.

Bhaktapur, vrijdag 5 oktober 2012

We zitten in een restaurantje te wachten op onze lunch. Eindelijk is de eetlust terug. Zijn gisterenavond aangekomen in een sfeervol familie hotel. We gaan straks wat tempels bezichtigen.

Bhaktapur, zaterdag 6 oktober 2012

Na het ontbijt de oudste tempel van Nepal bekeken op een half uur afstand van Bhaktapur.Changu Narayan genaamd.
Zeer de moeite waard ondanks de grote aantallen vooral Chinese touristen. Die blijkbaar Nepal aan het innemen zijn.

Bhaktapur, zondag 7 oktober 2012

Heb net een uitstekend ontbijt genuttigd met kaas muesli, jam ,boter cornflakes,toast,yoghurt, thee en koffie mmmmm. We worden zometeen opgehaald en dan gaan we naar een bergdorpje op een uurtje rijden. Nagarkot heet het plaatsje als het goed is krijgen we morgen vroeg een zonsopgang te zien met 8 duizenders getooid met eeuwige sneeuw. Het hotel of resort eigenlijk heeft zwaar achterstallig onderhoud. Iets wat je in bijna alle hotel terug ziet. Weet ook niet waarom dat zo is.

Bhaktapur , Maandag 8 oktober 2012

' s Ochtends vroeg opgestaan voor een mooie zonsopgang, maar helaas was het te nevelig en te bewolkt. Ach we hebben nog tijd genoeg ervoor dus dan maar ergens anders een zonsopgang zien. Zit weer op mijn oude kamer in Bhaktapur waar het prima toeven is.

Morgen vroeg op 05.00 en om 6 uur weg voor een 10 uur durende reis richting het zuiden waar het nog iets warmer is pfft. Al ben ik inmiddels wel goed geacclimatiseerd. Ben nu helemaal bij met mijn dagboek dus houdt ermee op.

Groeten van Jan en tot schrijfs

P.S. Kim ik mis jou en Lizzy ook hoor en hoop dat alles goed gaat xxx

P.p.s. Moedersje maak je geen zorgen hoor het gaat prima en ze zorgen goed voor me xxx

  • 08 Oktober 2012 - 23:46

    Lucky Luke:

    JAN WE MISSEN JE!!!!
    wat leuk om wat van je te horen,is echt saai zonder jou,
    ik doe mijn best om de popquiz te winnen,maar tevergeefs,
    morgen maak ik weer kans,dan ben ik alleen lol
    ik ben ergens wel blij te horen dat je het niet doet met die trekking,
    het is goed dat je je grenzen kent,want ik wil je wel weer heelhuids terug zien hoor :-)

    Ik wens je nog heeeeeel veeel plezier lieve Jan,doe voorzichtig oke?

    Stay Black! PEace! Lucky Luke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

nepal 2012

reisverslag

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2012

Nepal 2012

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 21863

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: