nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

Door: j

09 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Lumbini, woensdag 7 november 2012

Rob was behoorlijk ziek, maar gelukkig is hij weer aan de beterende hand. Samen met Rineke de geboorteplaats van Boeddha bezocht, het was niet echt interresant behalve een heel oude zgn. Pipal boom, die overal in Nepal beschermd wordt. Ik vroeg aan een monnik waarom, het blijkt een heilige boom te zijn, tja er is veel heilg in Nepal maar dit kunnen wel heel erg indrukwekkende bomen worden.

Morgenvroeg naar Kathmandu, het einde van onze reis is nu in zicht. Als het goed is hebben we nu een tourist bus met A.C. maar hen geleerd niet te enthousiast te zijn.

Kathmandu, donderdag 8 november 2012

Om 9 uur vertrokken voor een 7 a 8 uur durende reis . Het ging goed tot de laatste 20 km. er stond een truck midden op de weg en veroorzaakte chaos. 3 a 4 uur duurde de laatste 20 km. We kwamen pas om 21.30 in de Blue Horizon aan en we zijn bijna meteen gaan slapen.

Kathmandu, vrijdag 9 november 2012

Het is is 08.15 6 weken geleden zat ik hier ook maar het is nu een stuk koeler. Het winterseizoen is hier aangebroken. Vergeleken met Lumbini is het 7 graden koeler en dat merk je goed. Wat ik nog niet gemeld heb is dat er soms een powercut is omdat er te weinig stroom is voor heel Nepal moet het verdeeld worden met stroomuitval tot gevolg. Niet leuk natuurlijk als je net foto's aan het uploaden bent en dat ben ik vandaag van plan.

Groeten van Jan

P.S. Leuk Hans dat je mijn belevenissen volgt en Chitwan zijn we alleen langs gereden, maar mischien iets voor de volgende keer.

• 11 November 2012 - 23:00

Hans:

Hey Jan, nog in voor een goede muesli met yoghurt en uitstekende koffie voor je laatste ontbijt in KTM ? Of anders een hygiënisch (bruin ? ) broodje gezond. Vraag naar Pumpernickel! Het adres voor het betere ontbijt. Je vindt die in de Thamel , dichtbij the Bookworm, een grote boekhandel.
    Goede reis terug naar Delhi, en naar huis !
    Hans

• 11 November 2012 - 23:04

Hans:

O ja, onder een Pipal boom, ook wel Boddhi-tree, werd de Buddha verlicht,dus genoeg reden voor een heilig-verklaring van deze boom.
    Nogmaals een groet van
    Hans