nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

16 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Bhaktapur, zaterdag 6 okt. 2012

Nameste allemaal

Geloof dat er wat is misgegaan met het vorige verslag, kijk bij het laatste verslag uit China daar staat het eerste verslag.

Na het ontbijt naar een 14de eeuwse tempel gegaan een half uurtje van Bhakatapur. Changu Narayan heet het die tevens de oudste vfan Nepal is.

Zeer de moeite waard van het bekijken ondanks ge hordes Chinese touristen die prominent aanwezig zijn. Internetten was tot nu toe een ramp, het duurt sosms wel 5 min. op 1 pagina te laden.

Na het bezichtigen terug naar Bhaktapur en de rest van de dag wat rond geslenterd, het plaatsje staat bekend om zijn houtsnijwerk van sandelhout.

Bhaktapur, zondag 7 okt. 2012

Zit aan een tafeltje in mijn kamer om 08.00 over een half uur ontbijt, prima ontbijt met kaas, omelet, muesli,jam,boter, cornflakes,toast, yoghurt, thee, koffie, heerlijk uitgebreid dus en nog gratis ook, mijn kamer kost 20 euro dus lekker goedkoop.

Zometeen worden we opgehaald en gaan we naar Nagarkot een klein plaatsje op een uurtje rijden van Bhaktapur. Het resort ziet er van binnen en buiten niet uit, maar we hebben geen keus omdat alle hotels vol zitten. De Chinezen (ja zij weer) hebben deze week feest en vrij en vandaar dus de vele Chinezen hier.

Morgenvroeg op voor een zonsopgang met als het zicht goed is de 8000m. hoge met eeuwige sneeuw bedekte toppen.

Bhaktapur, maandag 8 okt. 2012

Vroeg opgestaan dus maar helaas was het bewolkt en nevelig, neem aan dat wel nog wel vaker gelegenheid hebben voor een zonsopgang.
Zit hier weer op mijn oude kamer waar het prima toeven is. Morgen vroeg op (05.00) en een lange reis richting het zuiden, waar het nog iets warmer is. Ben inmiddels redelijk geacclimatiseerd.