nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

nepal 2012

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Pokhara, maandag 29 oktober 2012

Vandaag een lange scootertocht gemaakt, 130 km heen en terug door een heuvelachtig landschapdwars door de natuur. Af en toe stoppen voor een foto of een filmpje. Daarna lunchen in de Laughing Buddha. Siestatje en natuurlijk naar het plekje bij de apen , als ze er zijn natuurlijk.

Pokhara, dinsdag 30 oktober 2012

Zit op mijn (apen) plekje komen er 2 vrouwen langs en we hebben een gesprek, blijkt dat zij ook gids is, vroeg of ik een foto van haar mocht nemen, maar dat wilde ze niet. Ze ging weg maar zei dat ze zo zou terug komen. En inderdaadze kwam terug en zei dat ik haar moest volgen en ik kreeg een kleine trekking voorgeschoteld, Bimala zei look monkey's en inderdaad hele familie's apen waren aan het ravotten. Probeerde zo goed als kwaad te filmen want ales ging zo snel en even later jaja was de tape weer eens vol. Ezel die ik ben .

Vroeg aan Bimala of ze me morgen wilde gidsen, dat wilde ze wel maar vroeg of ik mee wilde gaan naar haar familie om een kopje thee te drinken en ik stemde toe.Samen met vriendin Asma sprokkelde ze hout om te koken en verzamelde ze voer voor haar waterbuffel.

Ongeloofelijk wat die vrouwen moeten tillen, heb het van dichtbij meegemaakt en het was niet prettig om te zien. Ondanks de zware last had ik moeite om ze bij te houden, dus stopten ze af en toe en zeiden "carefull" ik schaamde me bijna.

Bij haar familie aangekomen werd ik bestookt met alerlei vragen, maar aller vriendelijkst hoor. Die toevallige ontmoetingen en die zich dan ontwikkelen dat is wat reizen zo boeiend maakt vind ik. Heb nu al zin in morgen, morgen is ook de zwaarste dag voor Rob en Rineke zei Bimala die de Poon Hilll trekking verscheidende malen heeft gegidst. Denk vaak aan ze ik weet hoe lastig het soms kan zijn.

Groeten en liefs:

Jan

  • 31 Oktober 2012 - 11:51

    Thea Groters:

    Lieve Jan, zojuist je laatste belevenissen gelezen, van je ontmoeting met die gids, geweldig leuk! Je begint al aardig in te burgeren zie ik. Ik lees je mailtjes elke dag, krijg jij de mijne ook? Ben benieuwd wanneer R. & R. weer terug komen bij jou. Zoals gewoonlijk is er hiervandaan niet veel te melden, alleen dat de zon schijnt en dat het morgen weer gaat regenen, en misschien aan het eind van de week weer storm, daar houd ik ook wel van, tenminste als ik lekker binnen zit. Dit was het weer voor vandaag. Liefs en groetjes, Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

nepal 2012

bla bla

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

nepal 2012

12 November 2012

nepal 2012

09 November 2012

nepal 2012

09 November 2012

nepal 2012

04 November 2012

nepal 2012

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 21862

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: