nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

21 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Pokhara, maandag 12 okt. 2012

6 uur deden we over 200 km. Na ons hotel gevonden te hebben (we hadden al gereserveerd en betaald) was het tijd om wat te relaxen. 's Avonds een blokje om gemaakt we kregen bijna een cultuur shock overal moderne goed onderhouden hotels en restaurants het was alsof je in een modern westers land bent.

Pokhara , dinsdag 16 okt. 2012

We blijven hier een weekje dus een beetje luieren, stadje verkennen, eten, drinken we zijn hier van alle gemakken voorzien.

Pokhara, 17 okt. 2012

Zit op een banje bij een nieuwe Stupa helaas word het uitzicht belemmerd door bewolking. We hebben eerst een boottochtje gemaakt van een klein half uur daarna 3 kwartier klimmen dat was weer zweten geblazen. Eerst wat opdrogen daarna via een andere weg terug. De terugweg ging wat makkelijker dus had meer oog voor de schitterende omgeving.

Beneden een taxi genomen het was verder dan we dachten. Rob had het over paraglidenen dat het jammer was dat het zo duur is. Ik kwam met het idee om het als een verjaardagsgeschenk te geven immers Rob is binnenkort jarig. Hij wilde het aannemen op voorwaarde dat ik ook meega.

Ai dat had ik niet verwacht, zei dat ik erover zou nadenken. ' s Avonds zei ik dat i ook mee zal gaan en Zelfs Rineke wil ook de sensatie van het vliegen of zweven mee beleven. Maar eerst onderhandelen over de prijs dat hoort erbij ,aar is vermoeiend en kost soms veel tijd.

Pokhara, donderdag 18 okt. 2012

Voor het eerst een heldere ochtend we kunnen eindelijk de 8000 ers zien liggen al is wel van grote afstand (100 km.) Na het ontbijt eem tempel bezocht met live muziek en theater. Heb er een tijdje gefilmd omdat het er erg leuk uitzag. Daarna naar de Old Bazar gelopen totdat we er achter kwamen dat het niet meer bestond, dus onverrichterzake terug.

' s Avonds, na een rokertje, liet Rob zich scheren en Rineke kreeg een gezichtsmassage. Rob was in vorm en we hadden de ne lach kick na de andere en ook de kapper en zijn broer lachten mee. We kregen zelfs een uitnodiging om bij hun te komen eten.

Pokhara, vrijdag 19 okt. 2012

Zo eerst wat foto's geuploaded voor het thuisfront. Om 13.30 worden we weggebracht naar boven voor het para gliden. Bespeur enige opwinding bij me.

Net terug van het paragliden, Vind zweefvliegen erg leuk, maar dit is de overtreffende trap, een half uur " flying like an eagle". Heb foto's en een video van laten maken. Ben geen moment bang geweest en kan iedereen van harte deze beleving aanbevelen. Een uurje later kregen we onze eerste regenbui, een aangenaam buitje die verkoeling bracht maar die ook het stof van weken neersloeg. De lokalen zeiden dat het daardoor morgenvroeg echt helder zou zijn.

Zo ben nu weer helemaal bij met het verslag en houd jullie op de hoogte.

Groeten van R, R. en Jan

• 21 Oktober 2012 - 16:20

Thea Groters:

Hallo R.,R.,+J. Heb zonet jullie reisverslagen gelezen. En over dat paragliden, nou ik was blij dat dat van jullie te horen. Bij mij is alles goed. Ben gisteren naar het omniversum in Den Haag geweest, een film over Antarctica. Prachtig! Het was mijn laatste vrije reis van dit seizoen. We waren ook nog in Kijkduin, en hebben de zee gezien, en daarna gebakken vis gegeten op de boulevard. Tot zover met mijn belevenissen, hoop dat het overkomt. Liefs en groetjes, Ma.
    inmiddels al gebeurd was, anders had moeders zich weer ongerust zitten maken. Het was fijn om weer eens iets

• 21 Oktober 2012 - 22:10

Marianne:

Lieve Jan,Rob en Rineke,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en wat gaaf om zo door de lucht te zweven,lijkt mij ook mooi.
    Hier is alles goed,herfstvakantie brengt hier de kleinkinderen te logeren.erg gezellig.Nu zijn de Amsterdammertjes hier,die gaan morgen naar hun vakantiehuisje voor een midweek.Jammer dat jullie er 11 November niet bijzijn,ik word dan 60 en geef een high- tea,niet goed gepland door jullie.Jammerjammer.
    Geniet nog even verder,tot het volgende reisverslag.
    liefs van jullie zus en zwager.