nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

Door: jan

25 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Pokhara , maandag 22 oktober 2012

Nameste alemaal,

Wegens een communicatie probleem moeten we weg uit Sampada Inn waar we een wek hebben vertoefd. We gaan naar hotel Travel Inn 100 meter verderop, Het is net alemaal wat minder maar de prijs is ook 10 euro minder en er zit grtis ontbijt bij dat maakt het een en ander goed.

Straks nemen we een taxi en laten we ons 5 km. verder afzetten voor een wandeling door de natuur. We volgden een weggetje naar boven en namen even later een voetgangerspaadje.na een uur kwamen we een natuurlijke bank tegen. Na het nuttigen van een zouteloos zoutje en wat geestelijke verruiming.We hadden een prachtig uitzicht over Pokhara en omdat we tegen een bergkam zaten hoorden we ook geluiden uit de stad km ers verderop.Het was bijna een psychydelische ervaring een mix van verkeer, blaffende honden, schreeuwende kinderen, deuren die dichtklappen en nog veel meer geluiden, heb minuten lang stil gezeten en niets gezegd. Raar he dat zoiets normaals zoveel indruk kan achter gelaten. Geniet met volle teugen

Later kwamen we nog langs een zijde boertje die ons met onsamenhangende Engelse woorden ons iets probeerde uit te leggen. We weten nog steeds niet wat. Na het nuttigen van een heerlijke verse ginger tea hebben we onze weg(getje) vervolgd. Wat als een makkelijke afdaling begon werd het steeds lastiger om af te dalen.We hadden bleek later een oud voetpad genomen die grotendeels teruggewonnwn was door de natuur.

Het was alsof we door de jungle liepen, kompleet met stekende beestjes en planten gewapend met gemene dorens. Ondanks dat weer een geweldige belevenis. Die dag hebben we 10 a 11km. afgelegd in 4.5 uur met 400 hoogte en daal meters. Niet slecht he. Was het weer voor vandaag.

Groeten van Jan

P.S. He Moedersje ik lees je berichtjes hoor ben blij dat je ons weer kan volgen

P.P.S. Jammer hoor zusje dat ik je 60 verjaardag niet kan meemaken maar zal op 11 nov. aan je denken.

P.P.P.S. Luke leuk dat je alles volgt joh en tot binnenkort.

• 26 Oktober 2012 - 00:45

La Femme:

heeeey jan,

lijkt mij ook geweldig daar zoals je het omschrijft!!!!!!! have lots of fun en see ya !!!!!

• 26 Oktober 2012 - 13:37

Thea Groters:

Hallo Nepalgangers, ben blij om te lezen dat jullie mijn berichtjes ontvangen. Ik vind het fijn dat jullie zoveel moois zien en beleven.Willem en Bep zijn inmiddels weer terug, zij waren hier gistermiddag. Wat een avontuurlijke kinderen heb ik toch! Vandaag is het pa's verjaardag, en ga ik straks even een bloemetje op het kerkhof brengen. Maar jullie hebben er ongetwijfeld ook wel aan gedacht.Dit was het weer voor vandaag. Zoals altijd: veel liefs en groetjes, Ma.

Jan de man die alles kan!!

Heb geloof k weer een paar verhalen gemist dus net even bijgelezen, wat super dat je weer zoveel meemaakt en ervan geniet, dat hoor k graag!! Hier gaat alles goed, alleen eet lizzie niet zo goed meer als int begin, maar ze eet wel en vooral als we erbij zijn, dus let extra op en probeer 2 keer op een dag te gaan komende week :) dan is ze niet zo alleen... Ennn k mis je wel hoor, pfff 6 weken is toch wel lang!!

• 27 Oktober 2012 - 10:59

Phyxsius:

OEPS sorry voor de spam.. Dacht dat ie t niet deed en nu heb k m gewoon 3 keer er staan hmmm was niet de bedoeling hahaha!

• 27 Oktober 2012 - 18:17

Hans :

Hey die Jan, wat zijn die bergen mooi (en hoog) hè, een goede tijd om in dat gebied te zijn! Met een beetje geluk zicht op sneeuwtoppen , en andere toppen. (ja, het is ook oogsttijd, dus richting Sarangkot kom je van alles tegen). Met al dat wandelen wat je doet maak je zowat een trekking, dus blijkbaar valt het wel mee met de beentjes. Keep on walking!
    Leuk dat je dat doet.
    Deze jongen is trots op je!
    Een hartelijke groet (ook namens Lia) van
    Hans