nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu nepal 2012 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van jangroters - WaarBenJij.nu

nepal 2012

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Nameste allemaal,
Er gaat wel es wat mis met het opslaan van een verslag ga het dus opnieuw proberen. Ga wat kortere verhalen schrijven, maar eerst het thuisfront: He m'n lief groen schaapje, ben erg blij dat je Lizzy zoveel aandacht geeft, zal het proberen goed te maken hoor en over ruim 2 weken ben ik er weer. En Hans en Lia bedankt voor je reactie.
En Moeders alles gaat prima hoor je hoeft je geen zorgen te maken. En heb inderdaad nog aan Pa gedacht.

Pokhara, dinsdag 23 oktober 2012

Voor de 2de keer dit verslag: Pokhara wordt zo'n beetje mijn stadje, raak er aan gehecht. We verkennen de buitenwijken en zoeken vandaar de heuvels op. Verbazingwekkend wat je allemaal tegenkomt onderweg, sommige dingen zijn moeilijk in woorden te vatten bijvoorbeeld: zittend op een open plek de wind brengt allerlei geluiden en geuren aan, kinderen die schommelen en klimmen in enorme bomen, koeien die langs lopen en dan het licht van de ondergaande zon die een prachtig zacht licht op ons neer doet dalen, begrijp je het nog?

Het schommelen lijkt de nationale sport van Nepal te zijn, zelfs volwassenen doen er nog aan mee. Grappig trouwens zit te typen vliegt er een kraai naar binnen die een tijdje op een bureau blijft zitten en dan rustig weer naar buiten vliegt. Heb heel wat gereisd maar nergens zoveel kraaien gezien en vooral gehoord als in Nepal, zal voortaan als ik het gekras hoor tijdens andere reizen waarschijnlijk flash backs krijgen van Nepal.

Heb geprobeerd met wandelen om wat vertrouwen op te bouwen voor een trekking en hoewel het steeds beter gaat ben ik ervan overtuigd dat het niet verstandig is om mee te gaan. Iedereen die me kent weet dat dit besluit me veel pijn doet, maar heb er ook vrede mee. Rob en Rineke hadden er veel begrip voor.

Heb ze wel moeten overtuigen om zelf wel te gaan en ze zullen er over nadenken zeggen ze. We wilden vandaag niet te lang wandelen, dus gingen we ergens tussen de bomen zitten. We kwamen er snel achter dat er een grote groep apen in de bomen zaten. We hadden alleen wat apen gezien in de "monkey temple" in Kathmandu hier zaten er heel wat meer. We besloten om morgen terug te keren.

  • 28 Oktober 2012 - 17:28

    Thea Groters:

    Ha Jan

    groters, waar ben jij nu? Met veel belangstelling je laatste berichten gelezen.Ben blij dat je zo van je reis geniet. Rob en Rineke zijn dus nu samen aan een trekking bezig, begrijp ik. Wat sneu dat je niet mee kon, maar ik weet dat je het niet aandurft, en voor hun geen belemmering wilt zijn. Maar je vermaakt je in je eentje ook wel zoals ik lees. Wat fijn dat je zo vaak schrijft, en ben blij dat het ook over komt. Ik heb mijn relaxstoel verkocht, of liever, René heeft dat gedaan.Ik vond hem nooit lekker zitten, en dat vond jij ook, hè?
    René heeft via marktplaats iemand gevonden, die hem voor zijn vader wilde hebben, die pas nar een bejaardenhuis was gegaan. We hebben samen een nieuwe stoel gekocht, die wat kleiner is en minder ruimte inneemt, en ook lekkerder zit. Er zit alleen een levertijd op van een paar weken, dus daar wacht ik nu op
    Hoe lang blijven R.+ R. weg? Tot zover voor vandaag. Zoals altijd liefs en groetjes, en geniet nog maar veel. Wil je nog wel terug naar het koude kikkerlandje? Liefs, Ma..

  • 29 Oktober 2012 - 15:33

    :

    Kan iemand even doorgeven of de foto's geplaatst zijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

nepal 2012

bla bla

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

nepal 2012

12 November 2012

nepal 2012

09 November 2012

nepal 2012

09 November 2012

nepal 2012

04 November 2012

nepal 2012

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 21863

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: