Terug in Jianshui di. 22-02-2011 20.49 uur - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu Terug in Jianshui di. 22-02-2011 20.49 uur - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu

Terug in Jianshui di. 22-02-2011 20.49 uur

Door: webmaster

22 Februari 2011 | China, Jianshui

Hoi, allemaal

Eergisteren verder getrokken met wat een 2 uur durende busreis zou moeten zijn. Het werd een 4 en een half uur durende helse rit over de slechtste wegen die wij tot nu toe zijn tegengekomen.

Een man in een hotel waar we eerder verbleven had ons een guesthouse aangeraden waar het leuk toeven zou moeten zijn. Nadat een minibusje ons afzette in de buurt van ons guesthouse , keken we om ons heen en we waren er niet erg gerust op. Niets te zien wat op een guesthouse leek, maar gelukkig hadden we wel een telefoon nummer van het guesthouse. Rob bellen en een tijdje later kwam er een ietwat sjofele man aan die ons de weg zou wijzen.

Na zo'n 50m. zagen we al dat dit nooit ging lukken met onze bagage erbij. Wat nu....... Rob besloot om toch maar even de accomodatie te bekijken en ging samen met de man verder. Een tijdje later kwam ie terug en zei dat het er Spartaans uitzag (het hotel was nog niet helemaal afgebouwd) maar dat de omgeving en de mensen van het hotel een hoop zouden vergoeden.

Maarja, hoe kwamen we er met onze bagage. Er stopte een minibusje (zijn er ontzettend veel hier) en een man stapte uit, hij bleek de eigenaar te zijn van het guesthouse, Hij wenkte ons en zei follow me. Hij wist gelukkig wel een redelijk begaanbare route.

Er was weinig keus wat kamers betreft: of een kamer delen met andere mensen of 2 kamers nemen die nog niet helemaal af waren. We waren het snel eens dat we die mensen mijn gesnurk niet aan konden doen.

De volgende ochtend vroeg op om naar de zonsopgang te kijken. Sprookjesachtig was het om te zien al die rijstterrassen vol met water die er als een spiegel bijlag en dan het veelkleurige licht erbij echt adembenemend.

Na het onbijt met een minibus naar een even verderop gelegen plaatsje gereden waar een heel erg druk bezochte markt was er was van alles te zien en te beleven. We ontmoette daar een Chinees die leraar Engels was en heel wat te vertellen had over de levenswijze van de Dai minderheid. En ons ook hielp aan een heerlijke vegetarische maaltijd en hij bestelde ook maar wat voor zichzelf want hij had erge honger.

Hij ging er van uit dat wij zouden betalen. Was geen probleem hij had ons echt een hele hoop uitgelegd. Hij was beter dan menig zgn. guides die we hebben gehad.

Onder het avondeten toch maar besloten om vandaag terug te gaan naar Jianshui, het was toch iets te Spartaans voor ons we kregen bijv. 1 handdoek met z'n drieen wat toch echt belachelijk was. De heerlijke maaltijd was trouwens niet echt goed gevallen, had veel te veel gegeten en had 's avonds geen zin in eten meer.

Vanochtend ging het weer een stuk beter, we zagen wel op tegen die helse rit terug, maar die bleek gelukkig erg mee te vallen. Zo, ben nu weer helemaal bij met m'n verslag.

Ma maak je geen zorgen soms is er geen internet gelegenheid zoals de laatste 2 dagen het geval was.

Oef Femke heb me inderdaad vergist met die jongen, dacht dat je weer bijna een relatie aanging. D

Hey Patty heb zelf ook vuurwerk gekocht samen met Rob. Zag er erg groot uit en heb m door een Chinees aan laten steken. Viel ietwat tegen maar knalde toch lekker. D

Groeten van Jan

• 22 Februari 2011 - 14:59

Hallo Jan!

Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

Groetjes Minke

• 23 Februari 2011 - 11:36

Ma Groters:

Hallo Jan,met plezier je laatste reisverslag gelezen, bijv. over die ene handdoek met z'n drieën. Zo zijn sommige dingen toch wel weer leuk als je weer thuis bent. Het is weer ontzettend koud hier, maar tegen het eidn van de week wordt het weer warmer, is de overgang voor jullie misschien niet zo groot als je weer thuis bent. Zoals gewoonlijk niet veel nieuws van deze kant. Bedankt voor je mailtje, en maar weer tot de volgende keer. Veel liefs en groetjes, Ma.