thuis in Venlo 26-02-2011 - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu thuis in Venlo 26-02-2011 - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu

thuis in Venlo 26-02-2011

Door: webmaster

26 Februari 2011 | China, Jianshui

Ni Hao allemaal en dat voor de laatste keer.

Gisteren op de valreep 's morgens een chinees ontbijt genomen. Dit was een kommetje mie met groente en daarbij een hele grote kom met bouillon en dan het kleine kommetje bij de grote gooien, krijg je dus een soort groente mie soep. De mensen vonden het wel grappig want denk niet dat daar vaak westerlingen komen.

Het moet gezegd worden het was eenvoudig maar lekker en dat voor 50 cent per kom. Is wat anders dan muesli met yoghurt.

We wilden het stone forest bezoeken per trein. Dus een taxi genomen naar het trein station. Een reusachtig station met een krioelende hoeveelheid mensen, Sjonge wat een mierenhoop zeg. We moesten in de rij staan van zeker 20 mensen en er waren zeker 30 loketten.

Helaas ging er alleen laat in de middag een trein naar het stenen bos dus onverrichter zake maar een bus zoeken gelukkig gaf een hulpvaardige Chinees het busnummer wat we nodig hadden. eerst naar een bustation en vandaar uit naar het stone forest.

Erg mooi was het, jammer dat de Chinezen zich geroepen voelde om grasvelden en kleine meertjes aan te leggen. Het ergste was nog een orkest wat keiharde muziek produceerde en we kwamen toch echt om rustig in de natuur te wandelen. Open karretjes reden af en aan met mensen die te lui waren om te lopen.

Begrijp ik niks van je ziet veel meer als je wandelt over de kleine paadjes maar ben blij dat ik ze niet tegen kwam op de wandelpaadjes. Blijf maar lekker zitten met je luie reet.

Uren lang gelopen gefilmd en foto's genomen. Een prima afsluiting van onze laatste dag.

Vandaag kwart over 4 wakker, 5 uur uitgeboekt uit het hotel. Half 6 in de taxi richting vliegtuig. Iets over 8 richting Beijing waar we 3 uur later in de sneeuw landden. Weer een paar uur wachten later richting Amsterdam, waar we om 6 uur plaatselijke tijd aankwamen. Met de trein naar Arnhem vervolgens de bus naar Huissen en daarna nog 1 uur met de auto naar Venlo. Ben doodop van al het gereis.

Maar had het voor geen goud willen missen. Probeer later wel de foto's te plaatsen. Iedereen bedankt voor de reacties en tot de volgende reis.

• 27 Februari 2011 - 17:01

Pa Ling:

Hé dikzak,

hoe zit het nu met jouw gewicht? Wij zijn flink afgevallen. Rineke is 4-5 kilo kwijt en ik zo'n 2.....Nou ja, zit er zo weer bij (hoop ik).
    Ben blij met de keus voor China, hoewel India een groter avontuur is was het communistische land het bij tijd en wijle ook. Vooral het moeilijk communiceren was zowel lastig als geweldig leuk. Af en toe voelde je je alsof je op mars was gelandt....
    Al met al een zeer geslaagde reis.
    Maar het echte reizen moet nog beginnen; de reflectie thuis (en de evaluatie).

groet,

R&R

• 02 Maart 2011 - 10:29

Ma Groters:

Toch nog een mailtje, om het af te leren. Nou, 't was voor mij ook een avontuur, die dag dat jullieterug kwamen... om nooit meer te vergeten. Dat wil ik nooit meer mee maken. Toch maar weer die mobiel meenemen, heel handig zo'n ding. Dit was het wel weer voor vandaag. Groetjes en tot gauw ziens, maar niet op Schiphol. Ma.