Jianshui 19-02-2011 20.41 UUR zaterdag - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu Jianshui 19-02-2011 20.41 UUR zaterdag - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu

Jianshui 19-02-2011 20.41 UUR zaterdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2011 | China, Jianshui

Hoi allemaal,

Weer een paar dagen geleden he, maar het valt niet altijd mee om een internet cafe te vinden. Maar goed zal jullie er niet mee vermoeien.

Was in Jinghong gebleven dacht ik. De volgende dag ging het een stuk minder we zouden naar een dorpje gaan wat wel op de kaart stond maar niemand kende het zelfs de Chineese karakters wekte geen herkenning. We hadden er een busreis voor gemaakt van een paar uur, dan maar het stadje een beetje verkennen, nouja dat bleek geen succes en we waren toch al een beetje humeurig, dus besloten we maar om terug te gaan.

Hebben bij terugkomst een paar fietsen gehuurd en wat rondgereden met Rob als gids. Dwars door een bananen plantage gereden is weer es wat anders he. Toch nog een leuk einde van de dag.

De volgende dag naar Kunming gevlogen maar daar zijn we al eens geweest dus heb er niks over te melden behalve dat ik bij vertrek de volgende morgen op een rotje trapte die ontplofte onder mijn voeten en ik schrok me een hoedje. Rob lachen natuurlijk.

Vanuit Kunming naar Jianshui vertrokken een busreis van ruim 3 uur. Een sfeervol stadje met hele aardige mensen. Weinig westerse touristen dus ben af en toe een bezienswaardigheid. Moest zelfs 2 keer op de foto met een Chinees gezinnetje. Voor hun ben ik een reus denk ik, zal niet zijn omdat ik zo knap ben. We zitten in een gloednieuw hotel dat nog wat kinderziektes vertoont, gelukkig hebben wij er geen last van.

We zouden hier eigenlijk 1 dag blijven maar omdat het zo leuk is er toch nog een dag er aan vastgeplakt. Hebben vandaag de Confucius tempel bezocht een 700 jaar oude tempel die middenin de stad staat. Moesten er wel 180 Yuan (20 euro) voor betalen, maar was het wel waard vond ik. Een heel serene sfeer heerste er. Prachtig houtsnij kunst.

"s Avonds uit eten gegaan maar was voor mij geen succes. R. en R. hadden het bestelde al gekregen en opgegeten want gelijktijdig het eten krijgen is er niet bij. Toch even vragen waar mijn eten bleef. De bedrijfsleider zei dat ik nog even geduld moest hebben, nou heb ik dat wel maar na nog een kwartier gewacht te hebben vroeg ik nogmaals waar mijn eten bleef.

Het bleek dat mijn bestelling niet was doorgekomen, tot overmaat van ramp was ook de rijst en noodles op, dus zit ik hier achter mijn computer met een lege maag. (arme ik he) P.

Femke wat doe je nu weer met die Guido, moet je toch weer wat raad geven binnenkort. En als je de foto s goed bekijkt moet er toch een paar tussen zitten waar je sneeuw op ziet.

Ha, die Ma ontzettend lief dat je altijd reageerd. Jammer dat je niet gewonnen hebt met scrabblen maar je vind gezelligheid het belangrijkste en daar gaat het eigenlijk om.

Rene en marianne ben blij dat jullie de foto's mooi vinden, doe mijn best voor meer.

He die Patty, begrijp dat je druk bezig bent met je huisje. En toch nog tijd hebt gevonden om te reageren. Great hoor.En ja mijn hulpeloze en hopeloze blik werkt zelfs in China.

Hoi Kim eh nee heb dat bier niet geproefd en die brouwen het denk ik zelf. Verheug me al op die soep van je. Jammer van dat gepis van Lizzy en sorry dat jij die troep moet opruimen. En het schaatsen heb ik nog meegekregen. Heb Wuust haar 1500 meter nog net kunnen zien. Maar lief dat je daar nog aan gedacht hebt.

Sjonge was wel een hoop getyp, dus maak er een einde aan. Zal straks nog aan Rob vragen of hij foto"s wil plaatsen want dat lukt mij zelf niet. Word geen wijs uit die Chinese karakters.

Groeten van Jan

P.S. Gezondheid gaat prima (al hangen de vellen erbij) en de financien zijn ook prima op orde.

  • 19 Februari 2011 - 13:46

    Ritch.:

    Jan!

    Leuk om te zien dat je het gezellig hebt.. haha een rotje onder je schoenen,heb je geluk dat het geen echte harde knaller was:P

    Wat een bedrijf dan als het eten op is,je hebt neem ik aan wel nog wat voedsel ergens kunnen vinden?... Ochh jann je raad het nooit,woensdag moet ik mijn bril ophalen haha had mijn ogen laten nameten en het was tijd voor een bril:P

    Nog een fijne dag verder en niet teveel naar die mooie vrouwtjes kijken.

    Gr Ritch!

  • 19 Februari 2011 - 13:51

    :

    He die Ritch ,

    Man jij bent snel zeg. Was zelf nog bezig met het controleren van m'n tekst. Idioot he dat de rijst en noodles op waren vooral in een land als China. Joh ben benieuwd hoe je er uitziet met bril.

  • 19 Februari 2011 - 17:13

    Ma Groters:

    Ha, die Jan, sorry, sorry, ik schreef net dat ik van jou al een paar dagen niets had gehoord, maar ik had niet verder gekeken dan het bovenste bericht. Ik ben blij, dat je niet helemaal opgeblazen bent door dat rotje. En ik zeg nog wel altijd dat jullie voorzichtig moeten zijn......
    Zo zie je maar weer dat dat niet ten onrechte is. Maar je hebt het overleefd gelukkig. Zoals gewoonlijk heb ik geen bijzonderheden te vertellen, maar een teken van leven is altijd goed, denk ik. Tot zover voor vandaag. Veel liefs,en........doe voorzichtig. Groetjes,
    Ma.

  • 20 Februari 2011 - 10:58

    Patty:

    Ha Jan,

    Je hebt al weer het een en ander mee gemaakt lees ik, voorzichtig met vuurwerk! Lekker link zo'n vergeten rotje, bedankt chinezen! En dan geen eten meer, arme jij, hoop dat je toch nog wat binnen hebt gekregen. De foto's zijn mooi, maar waar blijft de foto van jou? Veel plezier nog!
    Grtz Pats

  • 20 Februari 2011 - 18:50

    Femmefataal:

    hey jan, rotjes zijn linke mik vooral in china die knallen zeker wat harder ....hhiihi
    je hebt het denk ik verkeerd begrepen met guido, hij was mijn vriendje in op de lagere school en we wilde alleen weer samen binnen komen, zo van niks veranderd alleen dat we niet meer samen zijn maar gewoon vrienden. was trouwens erg leuk die reunie, nog op zolder van de school geweest met guido en ankie > rook nog precies hetzelfde als toen en de zelfde spullen ook. hebben de musical gekeken die we in de 6 de klas hadden opgevoerd, echt heel erg leuk en hard moeten lachen. krijg zo bezoek van een vriendin die komt mijn befaamde turkse linzensoep weer eten. joke heeft een nieuwe vriendin erbij ze heet ?? weet ik al niet meer maar een heel lief klein poesje van 7 maanden en mag nu sinds 4 dagen naar buiten. helemaal niet bang maar joke moet er weer eens niks van hebben. zit steeds te grommen en heeeel boos te kijken wat die kleine doet. joke heeft debby ook afgeschreven omdat die hond van haar( die kleiner is dan joke ) er nu steeds bij is en joke vind het maar niks ze weet denk ik niet wat voor een soort beest het is.....hhiihih blaffen en toch kleiner als haar zelf.
    nou ik ga stoppen heel veel liefs femmefataal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Jianshui

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21895

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: