Jianshui 23-02-2011 21.46 uur - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu Jianshui 23-02-2011 21.46 uur - Reisverslag uit Jianshui, China van jangroters - WaarBenJij.nu

Jianshui 23-02-2011 21.46 uur

Door: webmaster

23 Februari 2011 | China, Jianshui

Ni Hao allemaal,

Rustig aan gedaan vandaag want morgen weer een lange reisdag richting Kunming en voorbereiden voor de terugreis. Kan zijn dat ik geen gelegenheid meer krijg om te internetten.

We hebben vanmiddag een klein plaatsje bezocht met zo'n 850 inwoners. Was wel speciaal plaatsje want het is ruim 600 jaar oud. Ben de naam alleen vergeten. Het stadje was van geel leem opgetrokken. Jammer dat ze er dichtbij nieuwe gebouwen plaatsen. Er wordt overal gebouwd in China. Dat moet ik ze nageven ze zijn bijzonder ijverig, al ben ik benieuwd waar de "vooruitgang" hier toe leidt.

Morgen dus naar Kunming en vrijdag willen we het beroemde stoneforest gaan bezichtigen dat ligt op ong. 125km. van Kunming dus dat zal de hele vrijdag wel in beslag nemen. Zaterdag om 05.00 weg uit het hotel dus dat wordt een vroegertje.

He die Ma, hoop inderdaad dat het niet koud is in Nederland, hier is het ong. 20 graden overdag en deze temperatuur hebben we eigenlijk elke dag gehad tot nu toe en geen spat regen al was het vandaag voor het eerst een beetje bewolkt en zag het er naar uit dat kon gaan regenen, maar dat bleef gelukkig uit.

Groeten van Jan

P.S. Kim wil je mischien 2 pakken halfvolle melk een halfje waldkorn en een kipfilet voor me kopen. En natuurlijk je soep uit de diepvries zetten voor me. Heb nu nog geen idee hoe laat ik zaterdag land op schiphol. Maar alvast bedankt

• 23 Februari 2011 - 14:23

Pa Ling:

Ja, Kim...die kipfilet moet niet zo'n grote zijn. Die gozer wil nog in de bergen fietsen en moet daarvoor wat afvallen (en dus minderen met eten want wat kan die knuppel bunkeren....).
    Oh ja, dat kleine plaatsje heet Tunshang en je hebt wel weinig over vandaag geschreven....was toch weer een heel leuke dag. Je bent de 17 bogenbrug vergeten, het vrouwtje met de ingebonden voetjes en nog veel meer.

grrrrrroet,
    P.L.

• 23 Februari 2011 - 20:33

Patty:

Tof dat jullie vuurwerk hadden gekocht! Lekker knallen haha! En nu zit het er alweer bijna op voor jullie, jammer of blij als je weer terug bent? Hier is het KOUD!!!! Vind het echt niet meer leuk, wil voorjaar.. En Jan, eet die soep van Kim maar niet.. Beter aan mij geven, echt super lekker!! Hahaha! Alvast smakelijk en tot gauw!

• 25 Februari 2011 - 14:36

Ma Groters:

Hallo Jan, zojuist je laatste reisverslag gelezen. Het is hier nu half 4 en dus bij jullie half 11 's avonds. Ik weet natuurlijk of dit bericht jullie nog zal bereiken, maar als dat niet zo is, so what... In elk geval wens ik jullie een goede reis. Voor de laatste keer, veel liefs en tot ziens. Ma.