terugreis (epilooog) - Reisverslag uit Naini Tāl, India van jangroters - WaarBenJij.nu terugreis (epilooog) - Reisverslag uit Naini Tāl, India van jangroters - WaarBenJij.nu

terugreis (epilooog)

Door: webmaster

29 November 2009 | India, Naini Tāl

Zondag 20-11-'09

Ben thuis waar het maar (binnen) 13 graden is.

Tjonge was me het dagje wel gisteren. Het begon al toen we vertrokken, we hadden afgesproken om met een bepaalde auto naar Delhi te gaan. Ze kwamen ons ophalen met een andere auto dan afgesproken, maar zei de chauffeur daar rijden we nu naar toe.

Op die plaats aangekomen bleek die auto er niet te zijn. Rob was woest en we haalden onze spullen uit de auto om desnoods met een andere taxi te gaan. We hadden tenslotte extra betaald om met een luxere auto naar Delhi te gaan.

Er stonden inmiddels wel 7 indiers om ons heen, pratend en wijzend dat het wel goed zat. Rob was onvermurbaar. Na een minuut of 5 kwam er een chauffeur (met de goede auto).

Hehe eindelijk op weg, na een half uur gereden te hebben stopte de chauffeur en zei dat die z'n auto-papieren moest pakken. En inderdaad kwam ie een paar minuten later terug. Verder naar Delhi dus.....

10 minuten later in een ander dorpje stopte die weer, wat krijgen we nu weer dachten we. Rob ging de auto uit om te kijken waar onze chauffeur heenging.

De man bleek z'n broer gebeld te hebben en die broer zou ons naar Delhi brengen. Nu werd Rob dus echt boos hij pakte z'n mobieltje en belde de baas van de chauffeur.

Rob gaf zijn mobiel aan de chauffeur en na wat gepraat zei die dat ie toch zelf zou rijden.

Het werd een helse rit. Links inhalen rechts inhalen met knipperen en toeteren, zo gaat dat in India. De hoofdweg naar Delhi ging dwars door stadjes en steden. Enorm slecht wegdek. Af en toe hadden we zowaar 2 rijstroken tot onze beschikking en ging het iets vlugger. Het was inmiddels donker geworden en nu werd het nog erger.

Boerenkarren zonder licht, hele gezinnen tot wel 5 mensen op een motor, hopen spookrijders. Ongeloofelijk was ook dat de vierbaans weg ineens ophield en dan had je weer tegenliggers.

Normaal ga ik even een dutje doen in een taxi, maar dat kwam er niet van, heb minstens 100 keer m'n hart vastgehouden. En ik ben toch echt niet snel bang.

Na 6 en een half uur eindelijk Delhi.
De chauffeur kwam elke maand 1 keer in Delhi vertelde hij ons. Maar het vliegveld daar was ie nog nooit geweest. Hij stopte af en toe om te vragen waar het vliegveld was. Maar na een uur gedwaald te hebben werd hij een beetje radeloos. Wij zagen ook geen met bord met airport. We hadden weliswaar genoeg tijd maar wilden liever wachten op het vliegveld.

Na en tijdje zagen we eindelijk een bordje met airport dus wij wijzen dat ie daarheen moest, toen bleek dus dat ie geen borden kon lezen en werd de reden duidelijk waarom die zijn broer wilde laten rijden :-).

Wij letten met z'n 3 en op en gaven de chauffeur aanwijzingen. Een half uur later stonden we eindelijk op Indira Ghandi International Airport.

Rob gaf de man 500 roepies fooi en dat is echt veel, had ook medelijden met die man en vond het prima. Ben echt benieuwd wie er het eerst thuis is.

De vliegreis liep voorspoedig. Had alleen bij aankomst de ANWB nodig. 3 weken stilstand bleek net iets te veel van het goede. Heb nu 16 uur reistijd achter de rug en ga zo naar bed. Huisje is inmiddels opgewarmd tot 18.5 graden. Straks een uur lang douchen eindelijk..........

Vreemd hoor mijn laatste bericht is tevens het grootste geworden. Het was weer onvergetelijk: diepe dalen en prachtige hoogtepunten: INCREDIBLE INDIA.

Groeten van Jan

• 01 December 2009 - 18:39

Casper :

Hoi Jan .
    Je bent weer thuis , ik had een mailtje naar je oude e-mail adres gestuurd , maar dat kwam terug . Stuur me even een link met je nieuwe e-mail adres .

Casper