Kunming 07-02-2011 - Reisverslag uit Kunming, China van jangroters - WaarBenJij.nu Kunming 07-02-2011 - Reisverslag uit Kunming, China van jangroters - WaarBenJij.nu

Kunming 07-02-2011

Door: webmaster

07 Februari 2011 | China, Kunming

Kunming maandag 07-02-2011

Hallo allemaal,

Zit momenteel op het vliegveld van Kunming. We gaan nu naar het zuiden richting Lijiang. De vliegreis was best wel vermoeiend. En we hebben last van een jetlag. Heb 2 nachten slecht geslapen, slaap meestal pas in als het al licht wordt. Maar behalve zere voeten gaat het voor de rest prima.

De eerste indruk van China is die van een goed georganiseerde en moderne staat. Vrouwen zijn modern gekleed al zie ik niet wat hier echt mode is. Zie hotpants korte rokjes en laarsen tot net boven de knie.

Chinesen zijn over het algemeen vriendelijke mensen, alleen is het communiceren vaak een probleem. We kwamen op zaterdag 2 Chinese meisjes tegen die goed Engels praten en die ons naar een goed restaurant verwezen. Het enige vegetarische restaurant van Kunming.
We gingen er zitten en kregen het menu eerst een Chinese en later zowaar een Engels-talig menu.
Het was een zeer uitgebreide kaart dachten we maar van de 10 gerechten waren er 8 niet leverbaar, maar er bleef gelukkig nog wel wat over zoals vegetable chicken, vegetable pork, vegetable duck, je begrijpt het al is dus gewoon vlees, nou dat dachten wij dus ook.

We vroegen om uitleg aan het personeel, maar die keken ons niet gegrijpend aan. Toch maar wat besteld en toen ons eten werd gebracht had het personeel een jongen en meisje meegenomen die wel Engels konden en die legde ons uit dat alle gerechten wel degelijk vegetarisch waren. Al het vlees bleek gewoon tofu te zijn. Tja dat moet je ook maar weten he.

Gisteren (zondag) wat door Kunming gelopen een park bezocht. We hadden zin in een lekkere bak koffie, dat kon nog net voordat we naar een boekingskantoor zouden gaan. Rineke en ik bestelde al wat en Rob moest nog wat halen uit het hotel. Wij maar wachten wat duurde het lang voor 2 bakjes koffie. Zovel tijd hadden we dus ook weer niet dus Rineke vragen of het nog lang duurde, nu bleek dus waarom de serveerster had ons verkeerd begrepen
en had voor ons een liter koffie gemaakt dus hadden we allebei een liter koffie waar we geen tijd meer hadden om het op te drinken. We hebben het maar betaald, maar bleek bijna 16 euro te kosten. Dus duur bakje koffie.

Sorry maar ik heb teveel tijd gebruikt moet naar het inchecken, maar zal binnen kort verder gaan met waar ik gebleven ben. Tijd vliegt om als je internet he.

Groeten van Jan

• 07 Februari 2011 - 10:38

Patty:

Ha Jan, nihau!
    Jullie zijn dus goed aangekomen gelukkig! En al wat durven eten, hihi. Ben maar blij dat t tofu was en geen insekten. Ben benieuwd naar die verhalen! En tering.. wat een duur kopje koffie.. Hoop dat dat de volgende keer beter gaat, moeilijke taal toch, dat chinees. Veel plezier en tot t volgende verslag!
    Groetjes Pats