08-02-2011 18.53 - Reisverslag uit Peking, China van jangroters - WaarBenJij.nu 08-02-2011 18.53 - Reisverslag uit Peking, China van jangroters - WaarBenJij.nu

08-02-2011 18.53

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2011 | China, Peking

Hoi, allemaal

Sorry dat ik midden in een verslag weg moest maar je kent het waarschijnlijk wel he, de tijd gaat soms erg snel achter het toetsenbord.

Was nog in Kunming met mijn verslag. Was bij die dure bakjes koffie gebleven. We moesten nog voor 6 uur bij het reisbureau een reis boeken. Aangezien het half zes was waren we toch nog op tijd. AiRail heette het we werden geholpen door een jongen die het Engels niet beheerste maar hij hoefde alleen maar onze gegevens van het paspoort in te typen, dat kon toch geen probleem zijn. Dachten we.

Hij liet ons op het scherm zien wat hij ingetypt had. Mijn voornamen aan elkaar getypt, fout dus. Rob uileggen dat het foutloos moest anders konden we nog problemen hebben op het vliegveld.

Rineke haar naam was te lang om op het scherm te staan, het volgende probleem dus. Rob probeerde uit te leggen dat de familie naam belangrijker is dan een voornaam, de arme jongen begreep er niets meer van, hij begon al zichtbaar nerveus te worden. Het was inmiddels al ruim over sluitingstijd en Rob stelde voor om het zelf dan maar te typen. Dat was geen probleem gelukkig.

Het uitprinten kon beginnen. Tot onze schrik zagen we dat niet alle gegevens er op stonden. Inmiddels was er een meisje bij gekomen die wel een beetje Engels kende en die legde ons uit dat wel alle gegevens in de computer stonden maar dat niet alles op papier kwam.

Dat bleek later op het vliegveld te kloppen gelukkig. Ruim 3 kwartier na sluitingstijd konden we eindelijk weg. We liepen weg naar het hotel maar we veranderde van gedachten we wilden een internet cafe zoeken. We kwamen weer langs het reisbureau dat nog steeds open was en Rob liep nog even naar binnen en zei dat er toch nog iets niet klopte. Zo n witte Chinees hadden we nog niet eerder gezien. Rob zei snel dat het een joke was. Het meisje lachte maar de jongen lachte als de bekende boer.......

Overigens was het erg moeilijk om een internet cafe te vinden. Wel een cafe, dus maar even koffie drinken.

China ligt op zommmige dingen ver voor op Nederland, bijna alle scooters en bromfietsen zijn elektrisch aangedreven dus geen herrie en geen stank overlast dat scheelt echt hopen.

De volgende ochtend konden we het relatief rustig aan doen. Het vliegtuig naar Lijiang ging om 15.15.
Daar aangekomen nog een half uurtje met de bus. Bij het bus station een taxi genomen wat hier de Old Town genoemd word. In dat gedeelte was het verboden voor auto's. Dus was het zoeken naar een geschikte rustplek. We kwamen een Chinese vrouw tegen die vroeg (op zijn Engels natuurlijk) of we een hotel zochten en we knikten bevestigend.

Ze liep met ons mee naar een bijzonder gezellig uitziend hotelletje van 2 hoog. Rob wilde eerst kijken maar ik had al genoeg gezien. Dit had sfeer. Heel wat anders dan het hotel in Kunming waar ik op de 15de verdieping een kamer had.

Na de inspectie kwam Rob terug, dit was prima zei hij of ik ook wilde kijken nou dat hoefde niet hoor. We zitten wel op ruim 2500m. hoogte dus 's avonds kan het fris zijn. Wat lastig blijft is om wat goeds te vinden om te eten zelfs al staat het menu met Engelse tekst. Eerlijk gezegd vind ik tofu niet lekker vooral niet als het zo zacht is. Gelukkig heb ik nog enige vet reserves en kan ik daar nog een tijdje op teren.

Het onbijt vanochtend was trouwens wel goed had 2 bruine boterhammen en 2 gekookte eieren en jam. Vanmiddag nog naar een monastry (klooster) geweest maar was niet echt bijzonder.

We weten nog niet of we morgen zullen blijven of verder trekken maar dat horen jullie binnenkort wel.

Dit was het voor vandaag.

Groeten van Jan

  • 08 Februari 2011 - 12:23

    Ma Groters:

    Het is vandaag 9 febr. heb gisteren gekeken of er bericht van jullie was, maar de computer deed het weer eens niet goed. Ik kreeg wel iets van Kunming ,maar alleen toevoegen aan ? kan niet zo gauw op het woord komen, in elk geval was er verder geen tekst bij. Dus vandaag weer gekeken , en nu was er gelukkig wel een lang verslag, wat ik natuur lijk met belangstelling heb gelezen. Ik zie wel dat jullie van alles ondernemen.Wat mij betreft is er natuurlijk niet veel te melden, alleen dat ik gisteren voor de bloeddrukcontrôle moest, en die was weer te hoog, dus krijg ik er weer een tabletje bij. Die moest ik innemen als ik naar bed ging, en op de rand van het bed, in verband met plotselinge verlaging van de bloeddruk, en daarmee de kans op duizelingen, en daarmee gepaard gaande valpartijen. Dus dat ging goed.Dit hoeft maar 3 dagen, daarna kan ik ze gewoon innemen. Vanavond gaan we voor de laatste les van de foto-cursus, en gaan we opnamen maken in het donker. Ik heb veel geleerd van die cursus, vooral de mogelijkheden van mijn toestel, je kunt er veel meer mee dan ik gedaan heb tot nu toe. Morgen gaan Elly en ik de reis naar Noorwegen boeken. We hebben gekozen voor 31 mei als vertrekdatum, als dat tenminste nog vrij is. Vandaag gaan we eten met de eetgroep, boerenkool en hutspot.
    Jan zal wel zitten te watertanden bij de gedachte aan boerenkool met de lekkere rookworst van de keurslager. Komt binnenkort wel weer. Zo, dat was het voor vandaag. Groetjes voor jullie alle drie, veel liefs en tot horens. MA.

  • 08 Februari 2011 - 13:35

    Mascha:

    Leuk om te lezen! Op naar het volgende verslag en wat foto's tussendoor?? :-)

  • 08 Februari 2011 - 19:53

    Kim:

    Ha Jan!

    Zoo je hebt al aardig wat meegemaakt lees ik! Ik kon je verslag gisteren ook niet lezen, heel raar maar vandaag ging ook bij mij alles prima.. Hoop dat je nog iets lekkers te eten vindt, buiten het ontbijt dan, want geloof gelijk dat je die tofu maar niks vindt!

    Met Lizzy gaat alles goed, alleen mist ze je wel geloof ik.. Ze komt echt heel blij knuffelen steeds als ik binnenkom.. Heb pijperagers meegenomen die vindt ze wel spannend geloof ik! Veel plezier en tot het volgende verhaal!!

    groetjes kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 21894

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: