Lijian 09-02-2011 18.33 uur - Reisverslag uit Peking, China van jangroters - WaarBenJij.nu Lijian 09-02-2011 18.33 uur - Reisverslag uit Peking, China van jangroters - WaarBenJij.nu

Lijian 09-02-2011 18.33 uur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2011 | China, Peking

Hoi, allemaal

Heb begrepen dat niet iedereen mijn eerste verslag heeft ontvangen. Snap er ook niets van want Patty had hem wel ontvangen.

Ben eindelijk over m'n jetlag heen. Dus heb eindelijk eens goed kunnen slapen. Lijian old city is behoorlijk prijzig. Vergelijkbaar met Nederland dus dat valt erg tegen. We gingen ergens zitten voor een kopje thee en schrokken van de prijslijst, een kopje thee voor 40 Yuan is dus meer dan 4 euro voor 1 kopje, dat ging ons toch te ver.

Buiten de old (ancient) town liggen de prijzen gelijk een stuk lager, 1 kop thee voor 1,50 is een stuk beter.
Overigens staat het gedeelte waar we verblijven op de werelderfgoed lijst. Dat verklaart mischien de prijzen hier. Er zijn bijna geen westerse touristen, maar dat "gemis" wordt ruimschoots goedgemaakt door Chinese touristen gewapend met dikke camera's op hun buik om aan iedereen te laten zien hoe welvarend ze wel niet zijn.

Was vandaag een rustige dag hebben wat rondgeslenterd en alleen een Pagode bekeken. Morgen gaan we richting Dali een busreis van zo'n 4 uur.

Wilde een foto plaatsen maar heb helaas het verkeerde kabeltje meegenomen. Dus Mas doe mijn best om er hier een te scoren.

Kim ik mis Lizzy ook hoor en jou ook heb al wat voor je gekocht. Maar helaas geen nijlpaard te vinden hier.

He die Ma, ja die boerenkool met worst zal er best ingaan nu. Jammer van je bloeddruk hopelijk werken die pilletjes goed. Moet stoppen want krijg koude vingers en het is al bijna 7 uur hier en ik zit buiten.

Groeten van Jan

  • 09 Februari 2011 - 13:02

    René :

    Had iederdaad je eerste verslag gemist.
    Erg leuk om jullie belevenissen en beslagen te lezen.

  • 09 Februari 2011 - 13:02

    René :

    Had iederdaad je eerste verslag gemist.
    Erg leuk om jullie belevenissen en beslagen te lezen.

  • 09 Februari 2011 - 18:41

    Femmefataal:

    hey jan,
    fijn te horen dat jullie het leuk hebben. het eerste veslag van jou stond bij mij idd ook niks in. hier is alles goed vooral met joke want ze is nu al bijna 2 weken geen pissebetje meer!!! goed he!! en snap niet waar dat aan ligt. maar ikke krijg zo bezoek dus ga stoppen voor nu...liefs femke

  • 09 Februari 2011 - 22:20

    Ma Groters:

    Ha, die Jan. Uit je opmerking over de boerenkool maakte ik op, dat je mijn berichtje ontvangen hebt. Wat leuk! Het is inmiddels bijna half 12 's avonds, maar ik wilde eerst kijken of er iets op de mail stond, en gelukkig, dat was zo. Ik moest vanavond zingen, anders had ik wel eerder gekeken. 'k Heb vanmiddag met Elly de reis naar Noorwegen geboekt. We gaan op 30 mei, dus een rustig idee dat dit vastligt. Alweer iets om naar uit te kijken. Hoe is het met Rob en Rien? Daar lees ik niets over, maar ik neem aan, dat Rob voor de foto's en films zorg, en jij voor het geschreven woord.
    Alles goed met de gezondheid en de financiën? Veel heb ik niet meer te vertellen, dus ga nu zo naar bed. Volgens mij is het tijdsverschil met China 7 uur, dus daar ga ik maar van uit. Het zal nu dus bij jullie 6 uur in de ochtend zijn, dus als ik naar bed ga, staan jullie bijna op. Hoop gauw weer iets van jullie te horen. Veel liefs, en geniet maar veel. Tot schrijfs, MA. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 21888

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: