10-03-2011 19.34 - Reisverslag uit Dali, China van jangroters - WaarBenJij.nu 10-03-2011 19.34 - Reisverslag uit Dali, China van jangroters - WaarBenJij.nu

10-03-2011 19.34

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2011 | China, Dali

Hoi. allemaal

Vandaag dus uit Lijiang vertrokken. Busreis van ruim 4 uur in een volle bus. Had de allerlaatste zitplaats helemaal achterin waar ik me dus tussen in moest proppen. Gelukkig ben ik groot en breed (voor Chinezen) dus weken de andere passagiers gedwee voor me aan de kant.

In Dali aangekomen vonden we al snel een onderkomen al zit ik gescheiden van Rob en Rineke, maar diezitten tegenover me in een hotel dus dat is geen probleem.

Dali ligt op ruim 2000 m hoogte en ook hier heb je een old town waar dus de meeste touristen neerstrijken.

De prijzen liggen hier een stuk lager dan in Lijiang. 100 Yuang voor een kamer is 11 euro dus dat is prima te doen.

We gingen maar een beetje het stadje verkennen. Na enige tijd hadden we zin om wat te drinken. We werden belaagd door allerlei mensen die zonodig hun spulletjes aan ons kwijt moesten. Rineke zag een paar leuke oorbellen wat van oud zilver was gemaakt. Dus het werd onderhandelen de vrouw vroeg eerst 160 Y ongeveer 17 euro ik zei 5 Y, Na enige heen en weer getrek prijs vastgesteld op 20 Y dus iets meer dan 3 euro. Er kwam nog een vrouw bij die wilde een schildpad kwijt die uit uit 4 kleinere padjes bestond. Dat vond Rineke zo leuk dat ze die ook maar kocht. Ze haalde de schildpad uit elkaar en ja hoor het kleinste schildpadje vloog eruit en op de grond. Rien natuurlijk niet blij en ze moest en zou de kleine vinden. Ondanks haar verwoedde pogingen was het beestje niet te vinden ondertussen kwamen er een aantal Chinezen ons helpen met zoeken. De hele tafel werd aan de kant geschoven een bezem kwam erbij en zoeken maar. Geen resultaat,onderwijl was ik bezig met een andere vrouw die had in de gaten wat er gebeurde en had zo.n zelfde schildpad. Heb dus nog een schildpad gekocht. Rineke had niet door wat ik gedaan had dus was het een verassing voor haar. Was eerst een beetje pissig omdat we haar zolang hadden laten zoeken. Maar toen ze door had wat ik gedaan had gaf ze me een zoen en zei dat het heel lief van me was.

Tja vond ik eigenlijk ook wel. D
Je beleefd eigenlijk elke dag wel iets ook al is het iets kleins. Ga zo proberen wat foto's erbij te zetten. Hoop dat het lukt.

Ma het gaat prima met Rob en Rineke en ook met de financien. Rob heeft trouwens jou ook een bericht gestuurd en vond het vreemd dat je die niet gekregen hebt.

He Rene en Marianne leuk dat je onze belevenissen volgt.

En Fem en dacht dat Joke allang zindelijk was.

  • 10 Februari 2011 - 12:57

    René :

    Je schrijft leuk Jan, nu nog wat foto's toevoegen!

  • 10 Februari 2011 - 13:15

    Femmefatale:

    hey jan, nou nou wat een verhalen toch, heeft het toch wel zin gehad dat je een grote vent bent met een buikje,,,en voor het vega vlees wat ook idd niet lekker is en die mensen die plaats voor je maken in de bus. enne wat joke betreft die heeft soms tijden dat ze geen pissebet is en dan weer wel helaas...leuk dat je elke dag schrijft!! veel liefs femmefataal

  • 10 Februari 2011 - 18:43

    Ritch.:

    JAN, Je hebt het opzich dus wel naar je zin,njaa dat had ik wel gedacht,wel al een mooie vrouwtje voor in de mooie nacht gevonden?:P haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 21876

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: