zo. 13-02-2011 20.26 uur - Reisverslag uit Dali, China van jangroters - WaarBenJij.nu zo. 13-02-2011 20.26 uur - Reisverslag uit Dali, China van jangroters - WaarBenJij.nu

zo. 13-02-2011 20.26 uur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2011 | China, Dali

Hoi, allemaal

Gisteren een fiets gehuurd en naar een dichtbijgelegen meer gereden. Helaas kreeg Rineke erg last van haar rug en besloten we om terug te gaan naar Dali.

Daar hebben we wat rondgeslenterd en kwamen ook nog een stuk Muur tegen, zal wel voor de touristen aangelegd zijn. Toch krijg je een goede indruk hoe de echte Muur eruit ziet.

Heb toch een marmeren vaasje op de kop getikt voor een goede prijs althans dat hoop ik maar het gaat er tenslotte om dat ik het vaasje mooi vind.

Vandaag met een kabelbaan richting een tempel gegaan. Was blij dat ik boven was. Houd niet zo van hoogte's. In de tempel zaten een aantal vrouwen te zingen. Wilde ze niet binnen filmen dus uit respect maar buiten gebleven.

Er zou nog een tempel moeten zijn dus probeerden nog verder naar boven te gaan. We zaten op bijna 2700 m hoogte en kon goed merken dat er minder zuurstof in de lucht zat. Stond behoorlijk te hijgen en puffen.

Helaas geen tempel meer kunnen vinden maar wel een klein hotelletje tussen de sneeuwhopen. Toch voelde het niet echt koud aan. Het meisje dat serveerde bleek een heel aardig Duits meisje te zijn die reizen en werken combineerde.

Zonder die andere tempel gezien te hebben maar teruggekeerd maar vond het niet erg had eventjes genoeg geklommen. Dus terug met de kabelbaan dit was nog erger dan de heenreis, houd van vergezichten hoor maar dan wel met beide voeten op de grond.

Ga zo proberen de rest van de foto's te uploaden. Kan ze helaas niet van kommentaar voorzien omdat ik niet kan zien hoe ze eruit zien. Maar in iedergeval veel plezier ermee.

Gaan morgen trouwens weer verder. Richting het zuiden en 800 m lager dus het zal wat warmer zijn. Toch vallen de temperaturen hier erg mee. 's nachts 4 en overdag zo'n 18 tot 20 graden.

Leuk dat jullie regelmatig reageren dan voel ik me weer even thuis bij jullie.

Groeten van Jan

P.s. hier komen de foto's

  • 13 Februari 2011 - 13:35

    Femmefataal:

    hey die jan,
    heb zo een reunie van de 6 de klas dus ff snel...guido komt me zo halen gaan we als stel erheen net als vroeger toen was hij ook mijn vriendje nl.
    vind het best spannend eigenlijk en weet ook niet wat ik over mezelf moet vertellen ...maar kraam er gewoon maar weer eens wat uit denk ik. zie wel hoe het loopt. maar zitten jullie nu dan in sneeuw gebied??
    ik moet gaan doei liefs femke

  • 13 Februari 2011 - 17:45

    Ma Groters:

    Hallo allemaal, fijn om weer iets te lezen, en ook de foto's te zien, die nog maar net gemaakt waren. Vanmiddag waren Mark en Elsa hier en hebben we samen gescrabbled, wat erg leuk was. Ze zijn allebei erg goed, en hebben dus allebei een potje gewonnen. Je moeder dus niet, maar het was wel spannend af en toe.Het was lekker weer, en we hebben ook nog even een rondje gemaakt rond de vijver. Ik heb nu kip piri piri in de oven staan, en dat ga ik zo eten als ik klaar ben met schrijven. Ik heb mijn type-snelheid weer aardig terug met iedere dag schrijven. Dit was het weer voor vandaag. Groetjes en veel liefs en tot morgen of daarna. Ma.

  • 13 Februari 2011 - 20:01

    René :

    Mooie foto's joh, kan zo een beetje een idee krijgen hoe het er daar uitziet. En leuk die korte verhaaltjes.

  • 14 Februari 2011 - 11:07

    Patty:

    Ha Jan,

    Nou je hebt al heel wat mee gemaakt! Erg leuk die foto's, beetje een idee van de omgeving gekregen! Heb niet zo veel gereageerd, druk bezig in mn huisje met verbouwen en klussen, dus mailtjes lezen schiet er af en toe bij in. Veel plezier nog! Grtz Pats

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 21878

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 13 November 2012

nepal

28 September 2012 - 13 November 2012

nepal 2012

27 September 2012 - 27 September 2012

nepal 2012

08 November 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: